Gebruikersnaam Wachtwoord
Home Diensten Cases Contact
ivr mo & mt 3g gateway

Biedt uw service op elk tijdstip aan!

Wat is IVR?

IVR staat voor Interactieve Voice Respons, ook wel Audiotex of VRU genoemd. IVR is een techniek die het mogelijk maakt om 'gesprekken' per telefoon te voeren zonder dat er sprake is van 'live contact'.

Via een keuzemenu kunnen bijvoorbeeld verschillende teksten worden uitgespeeld of berichten worden ingesproken. Een computer ontvangt dan instructies via het telefoonnet door middel van de toetsen op uw telefoon. Vanzelfsprekend behoort doorverbinden vanuit het menu ook tot de mogelijkheden.

In de uitvoering en toepassing van de 0800/0900/0909 dienstverlening is Telebranding een betrouwbare partner. Onze technici hebben allen jarenlange ervaring met de programmering en uitvoering van deze diensten.

Tegenwoordig zetten ondernemingen steeds vaker servicenummers in om hun diensten en informatie aan een groot publiek aan te bieden. De beller is bereid extra te betalen voor die diensten, mits ze een waardevolle inhoud hebben en op elk gewenst tijdstip te bereiken zijn.

Veel ondernemers denken dat servicenummers alleen interessant zijn voor grote bedrijven zoals de Postbank of OV Reisinformatie. Niets is echter minder waar! Wij bieden u een grote variatie aan producten en diensten aan, die betaalbaar en interessant zijn voor zowel éénmanszaken als multinationals.

Hoe werkt de tool/applicatie?

Om een telefoonproduct (TP) in de markt de zetten heeft u om te beginnen een telefoonnummer nodig waarheen uw klanten kunnen bellen. Alle verschillende nummers hebben andere service doeleinden. Onderstaand treft u een overzicht aan van de door de OPTA gestelde mogelijkheden:

  1. 0800 - Gratis amusment, gratis
  2. 0900 - Betaalde serieuze informatiedienst, tarief vrij te bepalen
  3. 0909 - Betaalde amusementsdienst, tarief vrij te bepalen

Afhankelijk van het soort TP dat u wilt aanbieden heeft u dus een 0900, 0906 of 0909-nummer nodig. Zodra u dit duidelijk heeft kunt u zelf bij de OPTA een nummer aanvragen of een door Telebranding reeds geregistreerd nummer in bruikleen krijgen. Heeft u inmiddels een nummer bij de OPTA geregistreerd dan kunt u de OPTA beschikking naar ons faxen om dit nummer op het platform van Telebranding te laten routeren.

De tweede stap is het bepalen van het eindgebruikertarief c.q. de kosten die de eindgebruiker moet betalen om te bellen naar uw servicenummer. U kunt hierbij kiezen uit twee soorten tarieven, namelijk per minuut tarieven (waarbij iedere seconde beltijd geld kost) en per gesprek tarieven (waarbij het gesprek éénmalig geld kost).

Zodra het tarief en het service nummer bekend is bij Telebranding wordt de aanvraag ingediend bij haar Telecom Operator. Telebranding werkt nauw samen met British Telecom (BT) voor de afhandeling van haar IVR-diensten. Implementatie van een nieuw service nummer kost ongeveer 3 weken.

De eindgebruiker betaalt de kosten van zijn gesprek via zijn normale telefoonrekening aan KPN. KPN stort dit geld door naar BT onder inhouding van incassokosten. BT stort dit haar geld door naar Telebranding onder inhouding van incassokosten. Telebranding stort haar geld door naar de klant onder inhouding van onder andere platformkosten.

Nu dat het tarief en het service nummer zijn geregeld heeft u de keuze achter het telefoonnummer een nieuw TP te laten ontwikkelen in overleg met onze afdeling techniek. Zij kunnen u bijstaan met advies op een door u ontwikkeld plan of idee. Telebranding kan in dit traject zorg dragen voor ontwikkeling, programmaring, audio opnames, backoffice en fulfillment. Daarnaast kunt u natuurlijk ook een keuze maken uit de legio door Telebranding reeds ontwikkelde TP's (Produkten) die vaak met veel succes ook door Telebranding reeds in de markt zijn gezet.

U bent gestart met het adverteren van uw TP. Op ieder moment kunt u de resultaten volgen via een online statistieken programma met informatie over uw service nummer, het aantal oproepen, de gemiddelde luistertijd en de totaal aantal minuten van die dag, week of maand. Binnen 30 dagen na het einde van iedere maand ontvangt u van ons een credit nota met uw aandeel in de opbrengsten van uw service nummer. Deze creditnota wordt binnen 30 dagen na opmaakdatum aan u opgestuurd.

Wat heeft u nodig?

Zoals al eerder vermeld heeft u een telefoonnummer nodig waarnaar uw klanten kunnen bellen. Ook bepaald u welk tarief u aan uw telefoonnummer wil koppelen, dit bedrag wordt door de eindgebruiker betaald. Nadat u dit heeft kunnen realiseren kunt u uw eigen techniek achter de telefoonlijn plaatsen of een nieuw TP door Telebranding laten ontwikkelen of gebruik maken van de reeds ontwikkelde telefoon producten.

Voordelen in ´t kort

  • Groot bereikwijdte
  • Eenvoudig te realiseren
  • Direct de consument informeren
  • Ideaal communicatiemiddel voor korte en snelle berichten
  • Zelf bepalen wanneer het bericht verstuurd wordt
 

Combineren diensten

Er is de mogelijkheid om verschillende diensten te combineren.

SMS Bulk wordt vaak in combinatie met ‘sms2mail’ gebruikt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons.